surat cinta dari Paris

Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Kopi yang gua minum sendiri pun tak mampu gua bayar.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Yang cuba gua tulis seperti tidak pernah baca.
Yang cuba gua lukis seperti tidak pernah lihat.
Yang cuba gua cakap seperti tidak pernah dengar.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Surat yang gua tulis sendiri pun tak pernah sampai mana.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Nafas gua yang senak.
Mata gua yang rabun.
Telinga gua yang tersumbat.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Tayar belakang motor gua yang pancit pun tak mampu gua tukar.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Sofa putih yang gua baring sekarang.
Televisyen yang gua tonton sekarang.
Mesin basuh yang gua guna sekarang.





Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Rokok Luhman yang gua hisap pun tak mampu gua beli.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Kawan-kawan yang gua tak pernah kenal.
Keluarga yang tak pernah kenal gua.
Cinta yang gua tak pernah jumpa.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Seluar jeans yang gua pakai dua tahun pun tak pernah mampu gua tukar.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Perut gua yang kosong hari ni.
Tekak gua yang kering ni.
Bekas rokok yang gua hisap ni.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Kerja yang gua harap untuk cari makan pun tak pernah gua dapat.


Surat cinta gua untuk Paris tentang,
Kebodohan gua hidup.
Kelesuan gua berharap.
Kesesakkan gua bernafas.


 *Di sampul surat cinta gua untuk Paris tertulis dikembalikan.




p/s: lepas ni gua email je lah..